Små skritt eller store hopp?

RiddersprangetI skolen går vi mange ganger små skritt i stedet for å ta et stort hopp. Vi vet at den digitale verden har gjort et enormt sprang de siste 3-4 år, mens skolen på mange måter bruker datamaskiner som vi gjorde det for 10 og 15 år siden.

Det er på tide å gjøre det store hoppet. Det er på tide å gjennomføre en massiv bruk av datamaskiner som et nyttig og godt verktøy i undervisningen.

Det er mange ting som gjør at dette har gått tregt i skolen. Terskelen for å tilegne seg kompetansen har vært relativt høy og verktøyene krever mye oppdatering og vedlikehold.

Brukervennligheten på dagens verktøy og programmer har heldigvis økt på en slik måte at de aller fleste nå klarer å bruke det. Enten vi nå snakker om en telefon, et nettbrett eller en mer komplisert datamaskin.

Det er gøy å vite at vi nå er klare for å gjøre det store hoppet for å bringe vår skole inn i en ny tidsalder.

Vi gleder oss.

Stikkord: , , , , , , , , , ,

About Pute68

Som rektor og skoleleder er jeg spesielt opptatt av at elevene skal få muligheten til å lære og til å bli mennesker som føler seg til nytte for det samfunnet de vokser inn i. Jeg vet at for å få til dette så må elevene ha et skolemiljø hvor de føler seg verdsatt og sett. Som skoleleder har jeg et ekstra ansvar for å sikre at alle føler akkurat dette. Jeg er også opptatt av at skolen må drive med innovasjon og alltid utfordre oss selv. Teknologi inngår som en del av dette og derfor legger jeg godt til rette både for elever og ansatte slik at teknologi skal kunne inngå godt i elevenes undervisning.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: